2.9.2015

Harri ja Tuulikki Vesanto esittelyssä

Varapuheenjohtajapari Harri ja Tuulikki Vesanto 

Harri 
Olen harrastanut karavaanimatkailua 70-luvun alusta, ensin kotimaassa, laajentaen sitä joidenkin vuosien jälkeen pohjoismaihin ja edelleen yhä kauemmaksi kotoa. 

1980-90-luvulla toimin myös Helsingin yhdistyksessä erilaisissa tehtävissä ja myöhemmin Keski-Uudenmaan yhdistyksessä. 

Matkailu on ollut aina sydäntäni lähellä, joten 90-luvun alkupuolella sain kutsun SF-Caravanin matkailutoimikuntaan, ollen sen jäsenenä aina sen lopettamiseen saakka. Sen jälkeen olen toiminut SF-C:n matkailuasiamiehenä. 

Rutukerhon jäseneksi liityin muistaakseni vuona 1999, ja ensimmäisen välimeren rannalle suuntautuneen talvehtimismatkan tein vuonna 2000, josta minulle myönnettiin automme perässä näkyvä rututarra. Talven 2014-2015 vietimme vaimoni Tuulikin kanssa Marokossa ja Portugalissa, edellisenä talvena olimme pari kuukautta Espanjassa ja Portugalissa. 

Muita pidempiä matkailuautomatkoja olemme yhdessä tehneet mm. Australiaan ja Uuteen Seelantiin, näillä matkoilla olemme käytännön syistä tyytyneet vuokrattuun matkailuautoon. 

Työelämästä siirryin eläkkeelle vuoden 2013 alusta, joten 42 -vuotinen yrittäjänä oleminen päättyi ja aikaa jäi enemmän mieliharrastukseemme matkailuun. 

Tuulikki 
Ammatiltani olen sairaanhoitaja, eläkkeelle jäin keväällä 2012. Työssä olin aluksi Töölön sairaalassa, sitten kiertelin Suomea Hangosta Utsjoelle SPR:n Veripalvelussa ja viimeiset parikymmentä vuotta sotainvalidien kuntoutussairaalassa Oulunkylässä. 

Harrin kanssa olen reissannut runsaat kymmenen vuotta. Karavaanarimatkailua olen harrastanut jo edellisessä elämässäni 80-luvun alusta, kotimaassa ja pohjoismaissa, itä-rajan takanakin tuli käydyksi silloisessa Neuvostoliitossa. Englantia ja Skotlantia kiersimme itse pakettiautosta tuunatulla retkeilyautolla. Yhdistystoiminnassa olen aloittelija, valmis käyttämään aikaani ja osaamistani missä tarvitaan. 

Postiosoite meillä on Keravalla, mutta oikeastaan kotia ei missään. Aikaa kuluu vapaa-ajan asunnoissa Viitasaarella tai Virossa Paidessa. 

Valokuva